Aby odpowiednio dobrać formę prezentacji naszych usług należy przemyśleć kilka ważnych kwestii:

Czy oferta naszego sklepu jest adresowana do szerszej grupy odbiorców?

Jeśli nasz sklep odwiedzają tłumy klientów, warto jest uruchomić sprzedaż przez Internet (tzw. sklep internetowy). Dobrym pomysłem może być również strona internetowa. Zwiększy to nasze zyski, ponieważ część potencjalnych klientów woli dokonywać zakupy przez Internet. Co więcej, udowodniono, że to właśnie w sieci dokonujemy większych, hurtowych zakupów. Sprzedaż internetowa będzie zatem idealną opcją dla popularnych sklepów. Jeśli jednak nie odwiedza nas duża ilość osób, możemy, a nawet powinniśmy zdecydować się na zaprojektowanie zwykłej strony internetowej, która zawierać będzie informacje dotyczące naszego asortymentu, cen oraz dokładnej lokalizacji sklepu. W ten sposób zareklamujemy się w sieci, zyskując być może kilkunastu, kilkudziesięciu nowych klientów.

Czy zakupy dokonywane w naszym sklepie wymagają konsultacji ze sprzedawcą?

Jeśli towar, który sprzedajemy jest specyficzny, wymaga dokonania dokładnych pomiarów lub oględzin, warto postawić na stronę-katalog z bardzo wyraźnie umiejscowioną zakładką z kontaktem i dokładnym adresem. W ten sposób klient będzie mógł zapoznać się z naszą ofertą, a potem wybrać się do naszego sklepu, aby sfinalizować zakup. Jeśli jednak nasz asortyment nie jest na tyle specyficzny, by sprzedaż musiała odbywać się twarzą w twarz, możemy śmiało wybrać sklep internetowy, który umili i ułatwi kupowanie.

Inne, bardzo istotne kwestie to budżet, dostępni fachowcy i własne zapatrywania – zanim jednak podejmiemy jednoznaczną decyzję, warto zrobić wnikliwą analizę potrzeb swoich oraz klienta. Obecnie to bardzo ważne, by dobrze prezentować się w sieci – https://pageandshop.pl/web/page/website.